sâmbătă, 20 septembrie 2014

          

                                             LAVANDA- FLOARE SAU MIRACOL?





               Buna la toata lumea.Dragilor, astazi m-am gandit sa scriu depre levantica pentru ca am in gradina si vreau sa ma apuc sa fac un ulei din lavanda si cand il voi termina va voi arata si poze cu uleiul.Lavanda este printre florile mele preferate,dar si din uleiurile care ma relaxeaza si fascineaza. De asemenea imi place sa-mi cumpar produse cosmetice care contin levantica,datorita mirosului pe care il are,dar si beneficiile pentru piele,organism si par.
               Levănţica este planta de care ai nevoie atunci când eşti încordată, sau suferi de anxietate.Uleiul acestei plante este absorbit uşor de piele, iar efectul lui sedativ asupra sistemului nervos central te ajută să te relaxezi.
               UTILIZARI IN SANATATE
                                - amelioreaza cefaleea (se aplica putin ulei pe tample si se maseaza usor pana durerea trece) ,am testat si da rezultate;
                                - este ideala pentru persoanele care au probleme cu somnul, adorm greu sau se trezesc des în timpul nopţii, prelungind calitatea şi durata somnului;
                                - calmeaza durerile de urechi si calmarea durerilor abdominale (ceaiul de levantica imbunatateste digestia, iar  uleiurile relaxează muşchii netezi ai tractului digestive , domolind crampele gastrice şi intestinale, care apar după servirea meselor).
                                - vindeca infectiile (substanţele conţinute de levănţică distrug bacteriile şi previn infectarea rănilor sau zgârieturilor. Lavanda poate vindeca ţesuturile, promovând creşterea de celule noi şi ajuta la cicatrizarea rănilor);
                               - te scapa de durerile musculare (umple cada cu apă fierbinte, toarnă câteva picături de lavandă şi relaxează-te, cel puţin 15 minute);
                               - levănţica pare să facă progrese tot mai mari, studiile recente arătând că are posibilitatea de a bloca celulele canceroase moi, cum ar fi cele de la ficat, sâni sau prostată!                                            
                                                                 

               UTILIZARI IN FRUMUSETE
                                - trateaza acneea, pielea uscata sau ten gras (aplicaţi o compresie cu infuzie de lavandă în zona pe care vreţi să o trataţi şi veţi vedea rezultatele imediat, am incercat si eu si da rezultate);
                               - diminueaza matreata (aplică 15 picaturi de tinctura de lavanda în 2 linguri de ulei de masline, încalzeşte-le foarte puţin în cuptorul cu microunde şi aplica-le apoi pe parul umed, masând uşor scalpul. Pune-ţi apoi o masca de duş şi lasa soluţia sa acţioneze aproximativ o ora înainte să te speli. Pentru un efect de durata, foloseşte acest “tratament” o data pe saptamâna. Eu nu am matreata,dar o folosesc caci imi lasa parul mai straluitor,mai puternic si matasos); 
                               
                Lavanda nu este folosita numai la cosmetice si medicina,ci si la gastronomie.Exista foarte multe retete care include aceasta planta minune, fie pe post de garnitura decorativa, fie ca ingredient în salate, serbet sau înghetata si dulceturi.
                
                Sper sa va fie de folos acest subiect si sa va placa.Voi ce planta folositi ca remediu si ce flori va plac?
                                                
 

Niciun comentariu: